Julkaistu: 19.1.2023

Hengitysliitto lahjoitti vuonna 2022 hengityksen apuvälineitä 12 sairaalaan

Lahjoitettuja laitteita voidaan käyttää hengityssairauksien hoidossa ja hengityssairauksia sairastavien kuntoutuksessa.

Hengitysliitto lahjoittaa vuosittain yhdessä paikallisten hengitysyhdistysten kanssa sairaaloille hengityksen apuvälineitä, kuten kannettavia matkahappirikastimia, lääkesumuttimia, puhalluspulloja sekä hengitysterapiaharjoituslaitteita. Laitteita voidaan käyttää muun muassa hengityssairauksien hoidossa ja hengityssairauksia sairastavien kuntoutuksessa.

Laitteet hankitaan lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Vuonna 2022 lahjoituksia tehtiin 12 sairaalaan eri puolille Suomea.

– Lämmin kiitos jokaiselle toimintaamme tukeneelle lahjoitusten mahdollistamisesta, markkinoinnin ja liikunnan kehittäjä Janne Haarala sanoo.

– Kuluvalle vuodelle on jo sovittu lahjoitustilaisuuksia. Päivitämme tunnelmia niistä somekanaviimme ja verkkosivuillemme, hän jatkaa.

Lisää tietoa laitelahjoituksista löydät täältä.

Jos innostut auttamaan hengityssairaita, voit valita itsellesi sopivan tavan tehdä turvallisen lahjoituksen osallistumalla keräyksiin, arpajaisiin tai tekemällä lahjoituksen verkkopankissa tai MobilePayssa. Voit tehdä lahjoituksen myös nimettömänä.

Tutustu eri lahjoitustapoihin Lahjoita-sivullamme.

Hengitysliiton rahankeräyslupa: RA/2020/1623, arpajaislupa: RA/2021/180.

Kuva: KYS viestintä / Riikka Myöhänen