Muotokuva iäkkäästä naisesta, joka katsoo suoraan kameraan.
Julkaistu: 22.6.2023

HUS hakee uusia jäseniä Sydän- ja keuhkokeskuksen asiakasraatiin

Tämä viesti on tarkoitettu ensisijaisesti Hengitysliiton jäsenille. Jäseneksemme on helppo liittyä verkossa. Tervetuloa tutustumaan jäsenetuihin ja toimintaamme!

Helsingin yliopistollinen sairaala HUS hakee uusia jäseniä Sydän- ja keuhkokeskuksen asiakasraatiin. Asiakasraatiin haetaan nuoria tai keski-ikäisiä, erikoissairaanhoidossa hoidettavia sydänpotilaita ja keuhkosairauksia, kuten uniapneaa sairastavia tai sydän-, keuhko- tai ruokatorvikirurgisen leikkauksen läpikäyneitä. Asiakasraadissa ei vaadita kokemustoimijakoulutusta.

Asiakasraadeissa esimerkiksi arvioidaan ja kehitetään palveluja yhteistyössä ammattilaisten kanssa. Tapaamisia on 4–6 kertaa vuodessa, ja tehtävässä toimitaan 2 vuoden ajan. Asiakasraadin tapaamisista maksetaan kokouspalkkio, ja HUS tarjoaa perehdytyksen tehtävään, tukea ja virkistystä.

Hae asiakasraatiin mukaan 15.7. mennessä. Lisätietoja ja ohjeet hakemiseen löydät HUSin verkkosivuilta. Nyt haettavat tehtävät alkavat syksyllä 2023.