kerrostalo parvekkeita
Julkaistu: 25.5.2023
UutisetSavuttomuusVaikuttaminen

Kansalaisvaikuttamista savuttomuuden puolesta

Edistä Savutonta Suomea 2030 allekirjoittamalla kansalaisaloite ”Tupakointikielto kerrostaloihin”.

Hengitysliitto on yli 80-vuotisen historiansa aikana tehnyt savuttomuuden ja hengitysterveyden edistämisen vuoksi sitkeää vaikuttamistyötä. Tuemme nikotiinituotteiden käytön lopettamista Stumppi-palveluilla ja vaikutamme yhteiskunnan päättäjiin parveketupakointikiellon aikaansaamiseksi.

Kansalaisaloitteet on tarkoitettu yksittäisten ihmisten keinoksi vaikuttaa yhdessä yhteiskunnan päätöksiin. Nyt on hyvä tilaisuus tulla mukaan tukemaan tätä tärkeää tavoitetta allekirjoittamalla huhtikuussa tehty kansalaisaloite ”Tupakointikielto kerrostaloihin”. Aloitteen voi allekirjoittaa kansalaisaloite.fi-sivustolla.

Allekirjoittaminen tehdään digiturvallisesti pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta hyödyntämällä. Aloitteen tekijöiden tavoitteena on saada vaadittavat 50 000 allekirjoitusta kasaan seuraavien 5 kuukauden aikana, joten asiasta kannattaa vinkata eteenpäin kaikille kiinnostuneille. Tee konkreettinen teko Savuttoman Suomen 2030 edistämiseksi!