Kuva keskustelevasta vertaisryhmästä.
Julkaistu: 22.9.2023
UutisetVertaistoiminta

Kouluttaudu vertaisohjaajaksi tai verkkovertaisohjaajaksi

Vertaisohjaajakoulutukset järjestetään verkossa, joten osallistuminen niihin on helppoa.

Tämä uutinen on tarkoitettu erityisesti hengitysyhdistysten jäsenille ja Hengitysliiton kannattajajäsenille. Onneksi kuka tahansa voi liittyä jäseneksi ja tulla toimintaan mukaan. Lokakuussa liittyvät saavat loppuvuoden jäsenyyden maksutta.

Vertaisohjaajakoulutukset järjestetään verkon yli, joten osallistuminen on helppo järjestää. Osallistumista varten tarvitset tietokoneen tai tabletin, jossa on nettiyhteys, toimivan sähköpostiosoitteen ja kuulokemikrofonin. Onko tässä sinun tilaisuutesi? Koulutukset koostuvat 4 verkkotapaamisesta sekä välitehtävistä ja -harjoituksista.

Koulutuksen käytyäsi voit rauhassa miettiä, kuinka kauan haluat sitoutua vertaisryhmien vetämiseen, sillä pakkoa ei ole.

Haluatko käynnistää vertaisryhmän omassa yhdistyksessäsi tai ohjaatko jo ryhmää, mutta kaipaat lisäeväitä tehtävään? Vertaisohjaajan peruskoulutus järjestetään 10.–31.10.2023. Ilmoittaudu koulutukseen 5.10.2023 mennessä.

Lisätietoja: Helena Narkilahti, helena.narkilahti@hengitysliitto.fi, 040 055 8416.

Verkkovertaisryhmät mahdollistavat hengityssairautta sairastavan osallistumisen vertaisryhmään sairauden vaikeusasteesta tai asuinpaikasta riippumatta. Seuraava verkkovertaisohjaajakoulutus järjestetään 12.12.2023–7.5.2024. Koulutus on tarkoitettu jo vertaisohjaajakoulutuksen käyneille. Ilmoittaudu koulutukseen 5.11.2023 mennessä.

Lisätietoja: Marika Kiikala-Siuko, marika.kiikala-siuko@hengitysliitto.fi, 050 539 3071.