Julkaistu: 10.5.2024

Kunnianosoitus järjestöjohtaja Mervi Puolanteelle

Hengitysliiton järjestöjohtajalle, Mervi Puolanteelle, on myönnetty Suomen Leijonan ansioristi.

Järjestöjohtaja Mervi Puolanteelle on myönnetty Suomen Leijonan ansioristi hänen monipuolisesta urastaan Hengitysliiton toiminnassa usean vuosikymmenen aikana.

Puolanne toimii järjestöjohtajan työnsä lisäksi tarvittaessa toiminnanjohtajan sijaisena ja vaikuttaa aktiivisesti Hengitysliiton kansainväliseen yhteistyöhön. Hän edustaa aktiivisesti liittoa useissa kansallisissa verkostoissa.

Puolanteen vastuulla on myös Hengitysliiton avustusvalmistelu, julkisen rahoituksen hakeminen sekä lausuntojen antaminen hengitysterveyden ja -sairauksien osalta. Puolanne tunnetaan kuntoutuksen puolestapuhujana, joka seuraa aikaansa ja kehittää toimintaa jatkuvasti. Työyhteisössä hän on arvostettu, luova ja huumorintajuinen kollega.

– Olen otettu tästä kunnianosoituksesta, jota arvostan paljon. On ollut ilo työskennellä monipuolisten haasteiden parissa ja luoda uusia mahdollisuuksia toimia hengitysterveyden ja hengityssairaiden puolesta, Mervi Puolanne kommentoi.

– Tämä on samalla tunnustus koko työyhteisön pitkäjänteiselle, merkitykselliselle työlle, unohtamatta vuosien varrella kanssamme toimineita lukuisia yhdistyskentän aktiiveja, hän jatkaa.

Lämpimät onnittelumme kunniamerkin johdosta!