Julkaistu: 27.10.2023
UutisetVaikuttaminen

Lisää ihmisten ääntä eduskuntaan

Hengitysliitto on kutsuttu kansanedustajien sisäilmaryhmän jäseneksi.

Hengitysliitto on kutsuttu yhdessä Asumisterveysliitto Aste ry:n sekä Allergia-, iho- ja astmaliiton kanssa osallistumaan kansanedustajien sisäilmaryhmän toimintaan.

Kansanedustajien sisäilmaryhmä on kokoontunut vuodesta 2017 tarkoituksenaan perehtyä sisäilmaongelmien syihin ja ennaltaehkäisyyn sekä parantaakseen sisäilmasta oireilevien asemaa yhteiskunnassa.

– Hengitysliitto on pitänyt yhteyttä sisäilmaryhmään ja käynyt sen tilaisuuksissa pitämässä asiantuntija-alustuksia. Otamme nyt saadun kutsun ryhmänjäseneksi vastaan arvostuksen osoituksena sisäilmasta oireileville, asiantuntija Sari Mäki kommentoi.

– Työ ihmisen äänen eteenpäinviennistä päättäjille jatkuu, Mäki lisää.

Kansanedustajien sisäilmaryhmän puheenjohtajina toimivat Eeva-Johanna Eloranta (sosiaalidemokraatit) ja Tiina Elo (vihreät). Muita ryhmän jäseniä ovat kansanedustajat Saara-Sofia Sirén (kokoomus), Mari-Leena Talvitie (kokoomus), Ari Koponen (perussuomalaiset), Petri Honkonen (keskusta), Krista Mikkonen (vihreät), Jenni Pitko (vihreät), Merja Kyllönen (vasemmistoliitto), Anders Adlercreuz (ruotsalainen kansanpuolue) ja Sari Tanus (kristillisdemokraatit) sekä kunniajäsenenä ryhmän perustaja ja pitkäaikainen puheenjohtaja Satu Hassin (vihreät).