Samasta paperista leikattuja paperiukkoja. Hahmot on leikattu niin, että ne näyttävät pitelevän toisiaan käsistä kiinni.
Julkaistu: 26.3.2024

Nimitysuutinen: Markku Hyttinen Pieni Ele ry:n hallituksen puheenjohtajaksi

Hengitysliiton toiminnanjohtaja Markku Hyttinen on nimitetty 20.3.2024 Pieni Ele ry:n hallituksen puheenjohtajaksi vuodesta 2024 vuosikokoukseen 2026 asti.

Pieni ele ry on kerännyt yli sadan vuoden ajan lahjoituksia vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyvinvoinnin eteen erilaisten vaalien yhteydessä äänestyspaikoilla. Siihen kuuluu Hengitysliiton lisäksi 14 muuta jäsenjärjestöä.

– Olen iloinen ja ylpeä saadessani olla mukana viemässä Pieni ele -keräystoimintaa eteenpäin, Markku Hyttinen kertoo.

Seuraavan kerran vaalikeräys on ajankohtainen toukokuussa eurovaalien yhteydessä. Pieni ele -toiminnan mahdollistavat siihen kuuluvat jäsenjärjestöt ja vaalikeräyksiin mukaan lähtevät aktiiviset paikallisyhdistykset. Puolet tuotoista jää suoraan keräyspaikkakunnalle.