Julkaistu: 22.9.2023
UutisetVertaistoiminta

Sinustako Asahi-ohjaaja hengitysyhdistykseen?

Hengitysliitto kouluttaa hengitysyhdistysten liikunnan vertaisohjaajia tai sellaiseksi aikovia hengitysyhdistyksen jäseniä Asahi-ohjaajiksi Tampereella 9.–10.12.2023.

Tämä uutinen on tarkoitettu erityisesti hengitysyhdistysten jäsenille ja Hengitysliiton kannattajajäsenille. Onneksi kuka tahansa voi liittyä jäseneksi ja tulla toimintaan mukaan. Lokakuussa liittyvät saavat loppuvuoden jäsenyyden maksutta.

Koulutukseen osallistuaksesi et tarvitse aiempaa kokemusta Asahista. Kouluttautua voi Tampereella tasolle C (aloitteleva ohjaaja) tai tasolle B (ohjaajan jatkokurssi). Koulutukseen osallistumisen edellytyksenä on, että paikalliseen hengitysyhdistykseen perustetaan säännöllinen Asahi-liikuntaryhmä vuoden 2024 aikana tai yhdistyksessä järjestetään 5–10 kerran Asahi-kurssi. Asahin ohjaus yhdistyksessä on vapaaehtoistyötä ja siitä ei makseta palkkiota, ellei yhdistyksen kanssa muuta sovita.

Sovi Asahi-ohjaajakoulutukseen osallistumisesta sekä liikuntaryhmän tai kurssin järjestämisestä ajoissa oman yhdistyksesi puheenjohtajan kanssa.

Lähetä hakemus 29.9.2023 mennessä tällä lomakkeella. Lisätiedot: Veera Farin, veera.farin@hengitysliitto.fi, 044 407 7020.