Julkaistu: 23.11.2023

Sinustako Hengitysliiton uusi kokemustoimija?

Kokemustoimijan tehtävä on ymmärryksen ja tiedon lisääminen eri alojen ammattilaisille ja suurelle yleisölle. Koulutuksessa opit kertomaan tarinasi voimavara- ja ratkaisukeskeisesti.

Kokemustoimija on hengityssairautta sairastava, sisäilmasta oireileva tai hänen läheisensä, joka on koulutuksessa hankkinut taitoja oman kokemustietonsa jäsentämiseen ja jakamiseen.

Hengitysliiton maksuton kokemustoimijoiden peruskoulutus alkaa 1.2.2024. Koulutus sisältää 5 koulutusiltaa verkossa, tarinapajoja sekä itsenäisesti suoritettavia ennakko- ja välitehtäviä. Koulutuksen päätösviikonloppu järjestetään Tampereella 27.–28.4.2024.

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet sinut oman tai läheisesi terveydentilan ja itsesi kanssa
  • olet kiinnostunut vaikuttamisesta kokemuksesi kautta
  • omasta tai läheisen sairastumisesta on kulunut vähintään 2 vuotta.

Hengitysliitto valitsee koulutuksen osallistujat hakemuksen ja haastattelun perusteella. Osallistujan täytyy olla paikallisen hengitysyhdistyksen jäsen.

Hae mukaan koulutukseen 31.12.2023 mennessä Webropol-lomakkeella. Lisätietoja antaa kokemustoiminnan koordinaattori Eeva-Liisa Peltonen, 044 407 7062, eeva-liisa.peltonen@hengitysliitto.fi.