Julkaistu: 31.10.2023

Unilukkarit ja Hengitysliitto yhdessä esillä

On tärkeää kannustaa kaikki ikäpolvet lähtemään liikkeelle.

Uniapnea kiinnostaa, todettiin Tampereella Koskikeskuksen Intersportissa monesta suusta 27.10. Tehokkainta viestin viemistä on jalkautuminen sinne, missä ihmisiä muutenkin liikkuu isommissa määrin.

Hengitysliiton kokemustoimija Harri Rosendahl summasi ohikulkijoiden miettivän usein CPAP-maskin käyttöön liittyviä kysymyksiä. Hän kannusti motivaation kanssa kamppailevia laitehoidon jatkamiseen.

Hengitysliiton Unilukkarit-projektin asiantuntijana työskentelevä Mika Nurminen kertoi jaossa olevien liikuntakalentereiden olevan erityisen suosittua materiaalia. Tyytyväisenä ympärillä käyvään kuhinaan hymyili myös kauppias Sanna Tiitinen. Hän halusi nostaa esille perusliikunnan merkityksen. On tärkeää kannustaa kaikki ikäpolvet lähtemään liikkeelle, niin nuoremmat kuin vanhemmatkin.

Edit. Harri Rosendahl on myös Kanta-Hämeen Hengitysyhdistyksen aktiivi, mutta tässä tilaisuudessa hän oli mukana Hengitysliiton kokemustoimijana.