Julkaistu: 4.12.2023
UutisetSisäilma

Uusia oppaita sisäilmasto-ongelmien ratkaisemiseen

Hengitysliitto on kommentoinut oppaita niiden valmisteluvaiheessa.

Osana Terveet tilat 2028 -ohjelmaa julkaistut oppaat auttavat tilaajaa selvittämään ja korjaamaan sisäilmasto-ongelmia sekä ymmärtämään ja soveltamaan niihin liittyviä sopimusasioita.

Sisäilmasto-ongelman ratkaiseminen -opas on tarkoitettu etenkin rakennusten omistajille, isännöitsijöille sekä rakennusten ylläpidosta vastaaville henkilöille, jotka toimivat tilaajana rakennusten sisäilmasto-ongelmien selvitys- ja korjausvaiheessa. Oppaassa kerrotaan, mitä tilaajan tulee huomioida sisäilmasto-ongelmien ratkaisemisen eri vaiheissa.

Sisäilmasto-ongelman ratkaiseminen, sopimusasioita -oppaan tavoitteena on auttaa pientaloasujia ja kuluttajia ymmärtämään sisäilmastokorjauksiin liittyvää sopimustekniikkaa. Oppaassa käydään läpi sisäilmastokorjausten osapuolten vastuita ja velvollisuuksia sekä niiden vaikutuksia sisäilmastokorjausten sopimusasioihin.

Hengitysliitto on kommentoinut oppaita niiden valmisteluvaiheessa. Oppaisiin voi tutustua Terveet tilat 2028 -sivustolla.