Julkaistu: 5.12.2023
UutisetVertaistoiminta

20 000 tuntia vapaaehtoistoimintaa – iso ja lämmin kiitos tekijöille!

Kansainvälistä vapaaehtoisten päivää vietetään 5.12.2023. Päivän tarkoituksena on osoittaa kiitokset vapaaehtoisille ja tehdä heidän työtään entistä näkyvämmäksi.

Hengitysliitto kiittää kansainvälisenä vapaaehtoisten päivänä heitä, jotka valjastavat omat vahvuutensa muiden avuksi tarjoamalla kokemustietoa ja vertaistukea.

– Tuen tarve on todellinen. Meihin yhteyttä ottavat ihmiset ovat usein huolissaan ja yksinäisiä. He kaipaavat kokemustietoa sekä kuulluksi ja nähdyksi tulemista, järjestöjohtaja Mervi Puolanne kertoo.

Hengitysliitossa toimii noin 600 ihmistä erilaisissa vapaaehtoistehtävissä kautta maan. Kuluvana vuotena Hengitysliiton vapaaehtoiset ovat arvion mukaan käyttäneet yhteensä vähintään 20  000 tuntia hengitysterveyden edistämisen ja hengityssairautta sairastavien hyvän elämän eteen.

– Vapaaehtoisena voi tehdä hyvää monella tapaa. Osallistuminen vapaaehtoistehtävään antaa myös tekijälleen merkitystä, iloa ja sisältöä elämään, Puolanne kannustaa.

Hengitysliitossa ja paikallisyhdistyksissä on erilaisia tapoja osallistua. Voit valita:

• tuletko vapaaehtoiseksi Hengitysliittoon, sen paikallisyhdistykseen vai molempiin
  • haluatko vapaaehtoisena tarjota vertaistukea kasvotusten, puhelimitse vai sähköisissä kanavissa
  • kuinka paljon ja säännöllisesti haluat käyttää aikaa vapaaehtoistehtäviin.

Lisää tietoa vapaaehtoisuuden eri muodoista löydät Hengitysliiton verkkosivuilta.

Edistetään hengitysterveyttä yhdessä, hyvässä hengessä!