Julkaistu: 10.8.2023

Hengitysliiton neuvontapuhelimet ovat palanneet kesätauolta

Hengitysliiton neuvontapuhelimet palvelevat taas normaalien aukioloaikojen puitteissa.

Sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimessa korjausneuvojat vastaavat homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyviin kysymyksiin maanantaista torstaihin kello 9–15 numerossa 020 757 5181. Jos puhelin on varattu, puhelu ohjautuu vastaajaan, johon voi jättää viestin. Tavoitat korjausneuvojamme myös sähköpostitse korjausneuvojat@hengitysliitto.fi.

Sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin päivystää torstaisin kello 9−12 numerossa 020 757 5150. Sosiaali- ja terveysturvan neuvontanumerosta voit kysyä esimerkiksi hengityssairaan sosiaaliturvasta ja palveluista hoidon tueksi, kuten kuntoutuksesta, tuetuista lomista ja omahoidosta.

Stumppi-neuvontapuhelin tarjoaa tukea ja neuvontaa lopettamista suunnitteleville ja jo lopettaneille maanantaisin ja tiistaisin kello 10–18 ja torstaisin kello 13–16 numerossa 0800 148 484. Puhelimeen voi soittaa nimettömänä ja siinä vastaavat terveydenhuollon ammattilaiset.

Myös painotuotteiden toimitus on palannut kesätauolta. Hengitysliiton verkkokauppaan pääset tästä.

Lisää tietoa neuvontapuhelimista löydät Neuvontapuhelimet-sivulta.