nainen näppäilee puhelinta

Neuvontapuhelimet

Hengitysliiton ylläpitämien palvelupuhelinten olemassaolon mahdollistaa STEA-avustus. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,17 € / minuutti.

Neuvontapuheluista kerättävä tieto

Hengitysliitto tilastoi vastatuista neuvontapuheluista niiden määrän, aihepiirin ja sen ohjattiinko soittaja muiden palvelujen piiriin. Henkilötietoja ei kerätä. Tilastointi tehdään anonyymisti, joten yksittäistä soittajaa ei tilastoista pysty tunnistamaan. Puheluiden yhteydessä ei kysytä soittajilta mitään tunnistetietoja.

Tietoa neuvontapuhelimeen tulleiden puheluiden määrästä ja aihepiiristä kerätään avustusten myöntäjille, Hengitysliiton toiminnan kehittämiseksi ja tueksi sekä tutkimustarkoituksiin. Tilastoja ei luovuteta kolmansille osapuolille eikä kaupalliseen tarkoitukseen tai myydä ulkopuolisille tahoille.

Anonyymiä tietoa, selvitysten ja tutkimusten tuloksia voidaan hyödyntää Hengitysliiton viestinnässä ja yhteistyöhankkeiden julkaisuissa.

Koronasta kuntoon -hankkeen neuvontapuhelin

Koronasta kuntoon -hankkeen neuvontapuhelin palvelee tiistaisin kello 15−18 ja torstaisin kello 9−12 numerossa 044  407 7029. Poikkeavat palveluajat päivitetään hankkeen omille sivuille.

Neuvontapuhelimesta voit kysyä lisätietoa Koronasta kuntoon -hankkeen kursseista ja ryhmistä sekä neuvoa sosiaaliturvasta ja -palveluista.  Neuvontapuhelimessa ei oteta kantaa yksilöiden terveydentilaan tai anneta henkilökohtaista terveysneuvontaa.

Neuvontapuhelin on osa Hengitysliiton ja Keuhkoterveyden asiantuntijajärjestö Filhan Koronasta kuntoon -hankkeen toimintaa. Tutustu toimintaan koronastakuntoon.fi-sivustolla

Kodin sisäilma- ja korjausneuvontapuhelin

Korjausneuvojat neuvovat homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä maanantaista torstaihin kello 9–15 numerossa 020 757 5181. Jos puhelin on varattu, puhelu ohjautuu vastaajaan, johon voi jättää viestin.

Oletko soittanut sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen? Vastaa palautekyselyyn!

Hometalkoot.fi -sivusto tarjoaa käytännönläheistä tietoa talojen huoltamisesta ja riskirakenteista sekä kosteus- ja homevaurioiden ennaltaehkäisystä. Sivusto palvelee kiinteistöjen ja asuinhuoneistojen omistajia, rakennusten kunnossapidosta vastaavia henkilöitä sekä asuntokauppaa harkitsevia. Siirry hometalkoot.fi-sivustolle tästä.

Sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin

Hengitysliiton sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin päivystää torstaisin kello 9−12 numerossa 020 757 5150. Sosiaali- ja terveysturvan neuvontanumerosta voit kysyä esimerkiksi hengityssairaan sosiaaliturvasta ja palveluista hoidon tueksi, kuten kuntoutuksesta, tuetuista lomista ja omahoidosta.

Sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin banneri

Stumppi-neuvontapuhelin

Stumppi-neuvontapuhelin tarjoaa tukea ja neuvontaa lopettamista suunnitteleville ja jo lopettaneille maanantaisin ja tiistaisin kello 10–18 ja torstaisin kello 13–16 numerossa 0800 148 484. Puhelimeen voi soittaa nimettömänä ja siinä vastaavat terveydenhuollon ammattilaiset. Voit myös jättää soittopyynnön Stumppi.fi -sivustolla.

Stumppi.fi -verkkopalvelu on tarkoitettu tupakoiville, tupakoinnin lopettamista harkitseville tai jo lopettaneille. Löydät tietoa savuttomuudesta, tupakoinnista ja käytännön vinkkejä lopettamiseen sekä vertaistukea keskustelufoorumilta. Siirry stumppi.fi-sivustolle tästä.

Tue Hengitysliiton toimintaa

Lahjoittamalla tuet työtämme hengitysterveyden edistämiseksi ja hengityssairaiden elämän parantamiseksi.

Neuvonta- ja vertaispuhelimemme

Kodin sisäilma- ja korjausneuvontapuhelin