Neuvontapuhelimet

Hengitysliiton ylläpitämien palvelupuhelinten olemassaolon mahdollistaa STEA-avustus. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,17 € / minuutti.

Sisäilma- ja korjausneuvontapuhelin

Korjausneuvojat neuvovat homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–13 numerossa 020 757 5181. Jos puhelin on varattu, puhelu ohjautuu vastaajaan, johon voi jättää viestin.

Sisäilma- ja korjausneuvontapuhelin on tauolla 18.6.−8.8.

Oletko soittanut sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen? Vastaa palautekyselyyn!

Sisäilmavertaispuhelin

Sisäilmavertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010.

Hengitysliiton kouluttamat vapaaehtoiset antavat vertaistukea sisäilmaongelmia kohdanneille ja sisäilmasta oireileville sekä heidän läheisilleen. Palvelua ei ole juhlapyhinä eikä kesän tai vuodenvaihteen loma-aikoina.

Sisäilmavertaispuhelin on kesätauolla 11.6.−23.8.2021.

Oletko soittanut sisäilmavertaispuhelimeen? Vastaa palautekyselyyn!

Sisäilmavertaispuhelimen banneri

Sosiaali ja terveysturvan neuvontapuhelin

Hengitysliiton sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin päivystää torstaisin klo 9−12 numerossa 020 757 5150. Sosiaali- ja terveysturvan neuvontanumerosta voit kysyä esim. hengityssairaan sosiaaliturvasta ja palveluista hoidon tueksi, kuten kuntoutuksesta, tuetuista lomista ja omahoidosta.

Sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin on kesätauolla 11.6.−11.8.2021.

Sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin banneri

Stumppi neuvontapuhelin

Stumppi-neuvontapuhelin tarjoaa tukea ja neuvontaa lopettamista suunnitteleville ja jo lopettaneille ma ja ti klo 10–18 ja to klo 13–16 numerossa 0800 148 484. Puhelimeen voi soittaa nimettömänä ja siinä vastaavat terveydenhuollon ammattilaiset. Voit myös jättää soittopyynnön Stumppi.fi -sivustolla. Stumppi.fi -sivustolla on myös chat-palvelu, josta saa tukea ja neuvontaa. Chat-palvelussa ei ole kiinteää aukioloaikaa. Kun chat on auki, näet verkkopalvelun etusivulla oikeassa reunassa ”AVAA CHAT” -painikkeen.

Stumppi neuvontapuhelin on tauolla 5.7.−31.7.

Stumppi.fi -verkkopalvelu

Stumppi.fi -verkkopalvelu on tarkoitettu tupakoiville, tupakoinnin lopettamista harkitseville tai jo lopettaneille. Löydät tietoa savuttomuudesta, tupakoinnista ja käytännön vinkkejä lopettamiseen sekä vertaistukea keskustelufoorumilta.

www.stumppi.fi

Hometalkoot

Hometalkoot.fi -sivusto tarjoaa käytännönläheistä tietoa talojen huoltamisesta ja riskirakenteista sekä kosteus- ja homevaurioiden ennaltaehkäisystä. Sivusto palvelee kiinteistöjen ja asuinhuoneistojen omistajia, rakennusten kunnossapidosta vastaavia henkilöitä sekä asuntokauppaa harkitsevia.

www.hometalkoot.fi

Neuvontapuheluista kerättävä tieto

Hengitysliitto tilastoi vastatuista neuvontapuheluista niiden määrän, aihepiirin ja sen ohjattiinko soittaja muiden palvelujen piiriin. Henkilötietoja ei kerätä. Tilastointi tehdään anonyymisti, joten yksittäistä soittajaa ei tilastoista pysty tunnistamaan. Puheluiden yhteydessä ei kysytä soittajilta mitään tunnistetietoja.

Tietoa neuvontapuhelimeen tulleiden puheluiden määrästä ja aihepiiristä kerätään avustusten myöntäjille, Hengitysliiton toiminnan kehittämiseksi ja tueksi sekä tutkimustarkoituksiin. Tilastoja ei luovuteta kolmansille osapuolille eikä kaupalliseen tarkoitukseen tai myydä ulkopuolisille tahoille.

Anonyymiä tietoa, selvitysten ja tutkimusten tuloksia voidaan hyödyntää Hengitysliiton viestinnässä ja yhteistyöhankkeiden julkaisuissa.

Neuvontapalvelumme

Sisäilma- ja korjausneuvontapuhelin