Julkaistu: 31.1.2023

Hengitysliitto lahjoitti häkämittarin Outokummun neuvolaan

Hengitysliitto lahjoitti 25.1.2023 häkämittarin Outokummun neuvolaan. Terveydenhoitaja Pia Nykänen-Räisänen iloitsi uudesta työvälineestä tulevien vauvojen terveyden edistämiseksi:

– Outokummussa syntyy noin 40 lasta vuodessa. Häkämittaria tarvitaan raskaana olevien äitien ja isien kannustamiseen savuttomaksi. Sen avulla voi osoittaa miten paljon häkää siirtyy napanuoran välityksellä vauvan verenkiertoon. Häkämittaus tehdään kaikille, hän kertoo.

Kuvassa terveydenhoitaja Pia Nykänen-Räisänen. Kuva: Mervi Puolanne

Tietoa ja tukea nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen

Stumppi-tukipalvelut tarjoavat maksutonta neuvontaa nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Stumppi-neuvontapuhelin palvelee numerossa 0800 148 484 maanantaisin ja tiistaisin kello 10–18 sekä torstaisin kello 13–16.

Lue lisää maksuttomista Stumppi-tukipalveluista.