Julkaistu: 12.12.2023
UutisetHengityssairaudetHengitysterveysTiedotteet

Hengitysliitto lahjoitti hengityksen apuvälineitä Kymenlaakson keskussairaalalle

Hengitysliitto lahjoitti yhdessä Kymenlaakson keskussairaalalle hengityksen apuvälineitä, joita voidaan käyttää muun muassa hengityssairaiden hoidossa ja kuntoutuksessa.

Hengitysliitto lahjoitti 12.12.2023 yhdessä Kymin-Karhulan Hengitysyhdistys ry:n kanssa Kymenlaakson keskussairaalalle 2 kannettavaa matkahappirikastinta ja 3 kannettavaa lääkesumutinta. Kannettavia matkahappirikastimia käytetään korjaamaan elimistön hapenpuutetta lyhytaikaisesti esimerkiksi kauppa- tai lääkärikäynnillä. Kannettavalla sumuttimella annostellaan sisäänhengitettäviä nestemäisiä lääkkeitä.

– Otamme lahjoituksen kiitollisena vastaan. Laitteita tullaan käyttämään vaikeasti keuhkosairaiden hoidossa, Kymenlaakson keskussairaalan keuhkosairauksien poliklinikan ylilääkäri Ville Koistinen kertoo.

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Varat mahdollistavat myös Hengitysliiton laajan tiedon tuottamisen, vertaistoiminnan ja monipuolisen järjestötyön.

Kuva: Janne Haarala