Julkaistu: 11.3.2024
UutisetSisäilmaVaikuttaminen

Näin Hengitysliitto vaikuttaa sisäilma-asioihin

Kiinnostus yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen ja miten sitä tehdään lisääntyy koko ajan. Tutustu, mitä teemme sisäilmasta oireilevien ja paremman sisäilman puolesta.

Hengitysliiton tehtävä on vaikuttaa laaja-alaisesti hengitysterveyteen ja hengityssairaan hyvään elämään. Sisäilma-asioissa vaikuttamista teemme sekä ihmisten että rakennusten näkökulmasta.

Vaikuttamistyön avoimuus yhteiskunnassa lisääntyy koko ajan. Hengitysliitto on jo ilmoittautunut mukaan Valtiontalouden tarkastusviraston vasta perustamaan avoimuusrekisteriin. Haluamme samalla avata asia kerrallaan enemmän myös käytännön vaikuttamistyömme kulkua. Lisäämme siksi uutisointia aiheesta sekä verkosta löytyvää tietoaineistoa.

Keväällä 2024 on aika nostaa esille vaikuttamistyö sisäilmasta oireilevien puolesta. Verkkosivuiltamme pääset nyt lukemaan enemmän tavoitteistamme ja siitä, miten olemme toimineet tähän mennessä Kansallinen sisäilma ja terveys -ohjelman työryhmissä sekä Majvik 3 -suositusten valmistelussa. Saat myös tietoa siitä, missä asioissa seuraavaksi jatkamme sisäilmasta oireilevien arkeen vaikuttamista.