Julkaistu: 18.10.2023
UutisetHengityssairaudetHengitysterveys

Tukea astman omahoitoon verkkokurssilta ja asiantuntijachatista

Astman omahoidon ABC -hanke tuottaa työikäisille tukea astman omahoitoon.

Onko sinulla todettu äskettäin astma tai onko jo aiemmin todettu astma alkanut vaikuttaa arkeesi ja kaipaisit vinkkejä omahoidon tueksi? Älä jää kysymystesi kanssa yksin!

Astman omahoidon ABC -hankkeen Kysy asiantuntijalta -chat on auki maanantaisin kello 10–12, keskiviikkoisin kello 15–17 ja perjantaisin kello 8–10. Chatissa keskustellaan anonyymisti, ja siellä vastaavat keuhkosairauksien asiantuntijajärjestö Filhan asiantuntijat. Chattia pääset käyttämään Hyvä kysymys -palvelussa.

Astman omahoidon ABC -verkkokurssilta saat tietoa astmasta ja sen omahoidosta. Verkkokurssin löydät Hyvä kysymys -palvelusta.

Valtakunnallinen astman omahoidon ABC – kohti oireettomampaa arkea -hanke tuottaa työikäisille tukea astman omahoitoon vuoden eri aikoina. Hankkeen toimintaa ovat digitaaliset sisällöt Hyvä Kysymys -palveluun sekä omahoidon ohjaus apteekkikiertueilla.

Hanketta koordinoi Filha ry. Hengitysliitto on mukana hankkeen viestinnällisessä yhteistyössä Allergia- Iho- ja Astmaliiton sekä Apteekkariliiton kanssa. Hanke on käynnissä 2023–2025, ja sitä rahoittaa sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoista.