Julkaistu: 20.1.2023
UutisetLiikuntaVertaistoiminta

Tukea elintapamuutoksissa pysymiseen Hengitysliitosta

Elintapamuutokseen kannattaa tarttua pieni askel kerrallaan.

Vuoden alussa tehdään usein päätöksiä terveellisemmästä elämästä. Moni ostaa jumppa- tai kuntosalikortin tai aloittaa uuden liikuntaharrastuksen, mutta helmikuun hangilla käynnit hiljalleen vähentyvät. Uusien tottumusten rakentaminen vaatii sitkeyttä ja usein oman motivaation lisäksi lähimmäisten kannustusta.

Elintapamuutokseen kannattaa tarttua pieni askel kerrallaan. Tukea muutoksen tekemiseen ja hyvissä päätöksissä pysymiseen saa lähimmäisten lisäksi Hengitysliiton vertaisryhmistä. Tutustu paikallisten hengitysyhdistysten ryhmiin ja Hengitysliiton verkkovertaisryhmiin tai tule mukaan Virkeyttä viideltä -etäjumppatuokioihin! Lisää tietoa löydät tapahtumakalenterista.

Sitkeys palkitaan, kun uusista elintavoista tulee arjen perustottumuksia. Elämänlaatu voi parantua pienillä ja yksinkertaisilla teoilla, kuten terveellisellä ravinnolla ja säännöllisellä liikunnalla.

Yhdessä onnistumme paremmin!