Julkaistu: 8.3.2024

Vuoden 2023 laitelahjoitukset lukuina

Hengitysliitto lahjoittaa vuosittain yhdessä paikallisten hengitysyhdistysten kanssa sairaaloille hengityksen apuvälineitä, joita voidaan käyttää muun muassa hengityssairauksien hoidossa ja hengityssairauksia sairastavien kuntoutuksessa. Lue lisää lahjoituksista täältä.

Vuonna 2023 Hengitysliitto lahjoitti 11, sairaalaan, 2 neuvolaan ja 7 terveyskeskukseen yhteensä:

• 500 PEF-mittaria
  • 23 kannettavaa matkahappirikastinta
  • 6 myAirvolaitetta
  • 30 kannettavaa lääkesumutinta
  • 10 puhalluspulloa
  • 3 häkämittaria
  • 1 yskityslaitteen.

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Varat mahdollistavat myös Hengitysliiton laajan tiedon tuottamisen, vertaistoiminnan ja monipuolisen järjestötyön. Lämmin kiitos kaikille lahjoittajille!

Kuva lahjoitustilaisuudesta Turun yliopistollisessa keskussairaalassa 13.6.2023. Kuvassa vasemmalta Veera Farin, Heli Rajalin, Hanna-Leena Kärkkäinen, Maritta Kilpeläinen sekä Teija Sorri. Kuva: Janne Haarala