Laitelahjoitukset

Hengitysliitto lahjoittaa sairaaloille eri puolille Suomea hengityksen apuvälineitä yhdessä paikallisten Hengitysyhdistysten kanssa.

Hengitysliitto kerää lahjoitusvaroja erilaisin kampanjoin, kuten kevät- ja joulukeräyksin sekä arpajaisin. Tarkempaa tietoa keräyksistä ja arpajaisista löydät Lahjoita-sivultamme. Samasta paikasta löydät myös keräyksien lupanumerot. Sivulla voit tehdä myös verkkolahjoituksen. Raportoimme lahjoitusvarojen käytöstä vuosittain viranomaisille.

Lahjoitus merkitsee meille paljon. Laitteista tulee olemaan meille paljon hyötyä käytännön hoitotyössä.

keuhkosairauksien erikoislääkäri Katri Salin, Forssan sairaala

Laitelahjoitukset 2022

Vuosi 2022 on ollut apuvälineiden lahjoitusten kannalta vilkas. Lue lisää lahjoitustilaisuuksista ja lahjoitetuista laitteista sairaalakohtaisesti tästä.

Laitelahjoitukset 2021

Lahjoitimme vuoden 2021 aikana hengityksen apuvälineitä kuuteen sairaalaan ympäri Suomea. Lue lisää lahjoitustilaisuuksista ja lahjoitetuista laitteista sairaalakohtaisesti tästä.

Lämmin kiitos lahjoituksesta! Yhteistyö Hengitysliiton kanssa potilaiden hengityselinterveyden edistämiseksi ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemiseksi on keuhkosairauksien yksikölle hyvin arvokasta.

ylilääkäri, osaamiskeskusjohtaja Minna Purokivi, Kuopion yliopistollinen sairaala

Olemme suunnattoman kiitollisia ja onnellisia näistä lahjoituksista. Samoin potilaamme, jotka potilasryhmänä kuuluvat hankalimmin oireileviin.

osastonlääkäri Markku Pekonen, Riihimäen sairaala