Vapaaehtoistyö

Haluatko edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaiden hyvää elämää. Tule meille vapaaehtoiseksi! Jos et löydä juuri itsellesi sopivaa tehtävää, voit lähettää vapaamuotoisen hakemuksen osoitteeseen tiedotus@hengitysliitto.fi.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin etsii lisävahvistuksia

Hengitysliiton sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vertaisohjaajat ja sisäilmasta sairastuneet kokemustoimijat. Päivystäjänä toimiminen on vapaaehtoistyötä. Palvelupuhelinta ylläpitää Hengitysliitto ja sen olemassaolon mahdollistaa STEA-avustus.

Palvelu on tauoilla kesäisin 21.6. – 6.8.2018 ja vuoden vaihteessa 1.12. – 31.1.

Etsimme nyt uusia päivystäjiä sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen. Olet etsimämme henkilö, jos

• sinulla tai lapsellasi on omakohtainen kokemus sisäilmasta sairastumisesta
  • olet saanut jo hieman etäisyyttä sairastumiseen
  • haluat auttaa muita.

Tarjoamme sinulle koulutuksen, puhelimen, kuulokkeet ja sähköpostin sekä loistavan tiimimme tuen. Jos kiinnostuit, lähetä sähköinen hakemuksesi viimeistään 30.4.2018 osoitteeseen pirkko.moisio(a)hengitysyhdistys.fi. Kerro hakemuksessa lyhyesti itsestäsi sekä vastaa kysymykseen: Mikä mielestäsi on päivystäjän tehtävä?

Varsinaiset haastattelut tehdään Skypen välityksellä toukokuun toisella viikolla. Uusien päivystäjien koulutus järjestetään syksyn aikana.

Lisätietoja antaa sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimen koordinaattori Pirkko Moisio pirkko.moisio(a)hengitysyhdistys.fi ja suunnittelija Outi Leveäoja outi.leveaoja(a)hengitysliitto.fi.

Hengitysliitto on sosiaali- ja terveysalan järjestö, jonka tehtävänä on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää, jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää. Liittoon kuuluu 86 yhdistystä ja noin 27 000 jäsentä.