6 neuvontapalvelua

Hengitysliiton ylläpitämien palvelupuhelinten olemassaolon mahdollistaa STEA-avustus. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Sisäilma ja korjausneuvontapuhelin

Korjausneuvojat neuvovat homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Jos puhelin on varattu, puhelu ohjautuu vastaajaan, johon voi jättää viestin.

Oletko soittanut sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen? Vastaa palautekyselyyn!

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vertaisohjaajat ja sisäilmasta sairastuneet kokemustoimijat.

Palvelu on tauoilla kesäisin 20.6. – 31.7. ja vuoden vaihteessa 1.12. – 31.1.

Sosiaali ja terveysturvan neuvontapuhelin

Hengitysliiton sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin päivystää torstaisin klo 9−12 numerossa 020 757 5150. Sosiaali- ja terveysturvan neuvontanumerosta voit kysyä esim. hengityssairaan sosiaaliturvasta ja palveluista hoidon tueksi, kuten kuntoutuksesta, tuetuista lomista ja omahoidosta.

Stumppi neuvontapuhelin

Stumppi-neuvontapuhelin tarjoaa tukea ja neuvontaa lopettamista suunnitteleville ja jo lopettaneille ma ja ti klo 10–18 ja to klo 13–16 numerossa 0800 148 484. Puhelimeen voi soittaa nimettömänä ja siinä vastaavat terveydenhuollon ammattilaiset. Voit myös jättää soittopyynnön Stumppi.fi -sivustolla.

Stumppi.fi -verkkopalvelu

Stumppi.fi -verkkopalvelu on tarkoitettu tupakoiville, tupakoinnin lopettamista harkitseville tai jo lopettaneille. Löydät tietoa savuttomuudesta, tupakoinnista ja käytännön vinkkejä lopettamiseen sekä vertaistukea keskustelufoorumilta.

www.stumppi.fi

Hometalkoot

Hometalkoot.fi -sivusto tarjoaa käytännönläheistä tietoa talojen huoltamisesta ja riskirakenteista sekä kosteus- ja homevaurioiden ennaltaehkäisystä. Sivusto palvelee kiinteistöjen ja asuinhuoneistojen omistajia, rakennusten kunnossapidosta vastaavia henkilöitä sekä asuntokauppaa harkitsevia.

www.hometalkoot.fi