tuoksutON-kampanja

#tuoksutON-kampanja kannustaa pohtimaan omaa tuoksujen käyttöä

Tuoksut vaikuttavat jokaiseen meistä. Ne ihastuttavat ja vihastuttavat sekä herättävät paljon mielleyhtymiä ja muistoja. Hengitysliiton #tuoksutON-kampanjassa tuodaan esille sekä tuoksut että tuoksuttomuus myönteisenä ihmiselämään kuuluvana osana.

Rohkaisemme miettimään omaa suhdetta erilaisiin tuoksuihin ja niiden käyttöön. Kun tiedostaa kuinka paljon erilaisia tuoksuja käyttää päivän mittaan ja minkälainen vaikutus niillä voi olla muihin ihmisiin, on helpompi muuttaa tottumuksiaan.

Kannustamme myös miettimään, millaisia valintoja tekemällä voi vähentää omaa tuoksukuormaa. Samalla lisää hengitysterveyttä ja elämänlaatua. Kaikesta ei tarvitse luopua, sillä tuoksuista saa nauttia!

Lataa tältä sivulta itsellesi mieluisin kampanjajulisteen verkkoversio.  Painettuja julisteita voi tiedustella Hengitysliitosta elokuusta alkaen: tiedotus@hengitysliitto.fi. Julisteita voi hyödyntää keskustelun herättäjinä myös julkisissa tiloissa, jos se tilojen omistajille sopii.

tuoksutON juliste korvapuusti tuoksutON juliste kulttuuri ​tuoksutON juliste meri tuoksutON juliste metsä tuoksutON juliste nurmikko tuoksutON juliste pyykki

#SuomiAreena'n keskiviikon kuulumisia. Tänään keskusteltiin mm. sotesta ja sairaanhoidon robotiikasta "Terveydenhuollon hyvät ja huonot uutiset" -keskustelussa. Tilaisuuden kruunasi Punatähtien sote-aiheinen kappale. Tämän lisäksi Hengitysliiton viestintäpäällikkö Hanna Salminen ja kansanedustaja Pilvi Torsti kävivät tutustumassa Ammattiopisto Luovi'n tiloihin.

Päiväkotien ja koulujen sisäilmaongelmat ratkaistaan yhdessä! Vanhempien aktiivisuudella on iso merkitys silloin, kun päiväkodissa tai koulussa havaitaan sisäilmaongelmia ja ne halutaan ratkaista. Lue Vanhempainliiton toiminnanjohtaja Ulla Siimeksen blogi-juttu Ratkaistaan yhdessä! -hankkeesta kokonaisuudessaan:

#SuomiAreena tunnelmia! Suomen Golfliitto ja nyrkkeilijä Eva Wahlström kokeilemassa puistogolfia Veikkaus-ständillä. Mukana myös Hengitysliiton oma liikunnan suunnittelija Janne Haarala!

Hyvää #SuomiAreena-viikkoa! Hengitysliitto on näkyvästi mukana koko arkiviikon kestävässä keskustelutapahtumassa.

Hengitysliitto ja Ammattiopisto Luovi järjestävät torstaina 19.7. klo 11.30–12.30 yhdessä Invalidiliiton, Tapaturma- ja sairausinvalidien liiton sekä SATAOSAA – Satakunnan mallit työllistymiseen ja osallisuuteen -maakuntakokeilun kanssa keskustelutilaisuuden ”Napakymppi! Osatyökykyiset mahtavana mahdollisuutena” osana SuomiAreenan ohjelmaa. Paikkana Porin Kaupungintalon piha, Hallituskatu 12. Keskustelun juontaa uutistoimittaja Marjukka Havumäki ja näkemyksiään jakamassa ovat mm. presidentti Tarja Halonen, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen ja Ammattiopisto Luovin johtaja Hannu Koivula. Voit seurata keskustelua myös osoitteessa https://www.katsomo.fi/#!/jakso/942806 . Linkki aktivoituu 18.7 klo 15.00.