Lokalföreningar

Andningsförbundet har 85 lokala andningsföreningar och 2 nationella föreningar: Personer som insjuknat av inomhusluft och föreningen Suomen CF-yhdistys. Förbundet har sammanlagt nästan 30 000 medlemmar. De enskilda medlemmarna ansluter sig alltid som medlemmar till andningsföreningen.

På sina egna orter erbjuder andningsföreningarna mångsidiga aktiviteter och tjänster, t.ex.

• Stöd av likställda: olika slags kamratgrupper och -möten
  • Medlemskvällar, klubbar och utflykter
  • Motionsgrupper och -evenemang för barn och vuxna
  • Distribution av kunskap: publikföreläsningar och -evenemang, guider, rådgivning och undervisning
  • Mätning av lungfunktion
  • Stöd för befrämjande av rökfrihet: stöd vid avgiftning samt läroanstaltsbesök
  • Samarbete med hälsovården och andra organisationer
  • Utövande av inflytande på lokal nivå och intressebevakning.
  • Andningsförbundet stödjer andningsföreningarnas verksamhet genom att producera kunskap och olika slags stödtjänster.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.