Lokalföreningar

Andningsförbundet har 85 lokala andningsföreningar och 2 nationella föreningar: Personer som insjuknat av inomhusluft och föreningen Suomen CF-yhdistys. Förbundet har sammanlagt nästan 30 000 medlemmar. De enskilda medlemmarna ansluter sig alltid som medlemmar till andningsföreningen.

På sina egna orter erbjuder andningsföreningarna mångsidiga aktiviteter och tjänster, t.ex.

• Stöd av likställda: olika slags kamratgrupper och -möten
  • Medlemskvällar, klubbar och utflykter
  • Motionsgrupper och -evenemang för barn och vuxna
  • Distribution av kunskap: publikföreläsningar och -evenemang, guider, rådgivning och undervisning
  • Mätning av lungfunktion
  • Stöd för befrämjande av rökfrihet: stöd vid avgiftning samt läroanstaltsbesök
  • Samarbete med hälsovården och andra organisationer
  • Utövande av inflytande på lokal nivå och intressebevakning.
  • Andningsförbundet stödjer andningsföreningarnas verksamhet genom att producera kunskap och olika slags stödtjänster.

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.