Anslut dig som medlem

Kom med, du är alltid välkommen i vår grupp!

När du ansluter dig som medlem till den lokala andningsföreningen, får du utnyttja de tjänster som erbjuds av föreningen och förbundet, såsom olika typer av kamrats- och motionsgrupper. Om du så önskar så kan du dessutom vara med och påverka de frågor som är viktiga för andningshälsan. Det finns alltid med många aktiva föreningsmänniskor som är helt vanliga finländare och som kanske saknar en motionskamrat, gillar att ha ett umgänge med andra människor eller törstar efter ny kunskap. En del deltar aktivt i verksamheten, andra gör det efter sin egen tidsram när de har tid. Läs om allt du kan få som medlem: Medlemsförmåner.

Bekanta dig med förbundets vardagsverksamhet runt om i Finland: www.hengitysyhdistys.fi.

Medlemsavgift

Medlemsavgiften varierar lite mellan föreningarna. I de flesta föreningarna är den 20–25 euro per år. Medlemsavgifterna för barn och ungdomar samt för familjemedlemmar är oftast lägre än grundmedlemsavgiften.

Du kan fylla i blanketten direkt om du vill: Anslut dig som medlem till andningsföreningen.

Om du inte har nätbankskoder, kan du ansluta dig på följande sätt:

1. Skriv ut anslutningsblankett.pdf eller
  2. beställ blanketten hem via: jasenasiat(a)hengitysliitto.fi

Andningsförbundet i sociala medier

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.