Anslut dig som medlem

Kom med, du är alltid välkommen i vår grupp!

När du ansluter dig som medlem till den lokala andningsföreningen, får du utnyttja de tjänster som erbjuds av föreningen och förbundet, såsom olika typer av kamrats- och motionsgrupper. Om du så önskar så kan du dessutom vara med och påverka de frågor som är viktiga för andningshälsan. Det finns alltid med många aktiva föreningsmänniskor som är helt vanliga finländare och som kanske saknar en motionskamrat, gillar att ha ett umgänge med andra människor eller törstar efter ny kunskap. En del deltar aktivt i verksamheten, andra gör det efter sin egen tidsram när de har tid. Läs om allt du kan få som medlem: Medlemsförmåner.

Bekanta dig med förbundets vardagsverksamhet runt om i Finland: www.hengitysyhdistys.fi.

Medlemsavgift

Medlemsavgiften varierar lite mellan föreningarna. I de flesta föreningarna är den 20–25 euro per år. Medlemsavgifterna för barn och ungdomar samt för familjemedlemmar är oftast lägre än grundmedlemsavgiften.

Du kan fylla i blanketten direkt om du vill: Anslut dig som medlem till andningsföreningen.

Om du inte har nätbankskoder, kan du ansluta dig på följande sätt:

1. Skriv ut anslutningsblankett.pdf eller
  2. beställ blanketten hem via: jasenasiat(a)hengitysliitto.fi

Andningsförbundet i sociala medier

"Samalla kun olen jakanut tarinaani muille, olen käsitellyt omaa sairauttani", Hengitysliiton vertaistoiminnassa mukana oleva Ari kertoo uudessa podcastissa.

Vertaiset ovat oman sairauskokemuksensa asiantuntijoita. "En ole terveydenhuollon ammattilainen, mutta minä voin jakaa arjen vinkkejä muille. Ei ole varmaa, toimivatko minun vinkkini, mutta niistä saattaa aueta uusia näkökulmia", Ari sanoo.

Helena kertoo: "Hengitysliiton vertaistoiminnan avulla sain tietää, että jossakin on joku toinen ihminen, jolla on samanlainen elämäntilanne."

Kuuntele YouTubesta Arin ja Helenan keskustelu: https://bit.ly/2RSU1xJ. Voit kuunnella podcastin eli äänitiedoston millä tahansa laitteella, jossa on internetyhteys.

Kuuntele samalla aikaisemmat 3 podcastia, jotka kertovat vertaiskokemuksesta naisen näkökulmasta. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita. Lue lisää vertaistoiminnasta:

"Minä olen sitkiä ihiminen."Pitkäaikaissairaus on opettanut paitsi sitkeyttä, myös armollisuutta itseä kohtaan, Elisa kertoo Hengitysliiton podcastissa.

Hengitysliiton 3-osainen kuuntelusarja kertoo naisen elämästä sairauden kanssa:
    Miten kehon muutokset vaikuttavat naiseuteen? Muuttaako sairaus vahvemmaksi? Mikä auttaa vaikeina hetkinä, kun happi meinaa loppua?

Hengitysliiton Minä, nainen -kuuntelusarjassa eli podcastissa kolmikymppiset Elisa ja Pirkko keskustelevat 64-vuotiaan Eevan kanssa naisen elämästä pitkäaikaissairauden kanssa. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita.

Kuuntele kaikki 3 podcastia Hengitysliiton YouTube-kanavalla: https://bit.ly/2Lv1KAR
    Podcastit ovat äänitiedostoja, joita voi kuunnella millä tahansa älylaitteella.