Oulun yliopistollisen sairaalan ja Hengitysliiton henkilökuntaa
Julkaistu: 30.5.2022
Tiedotteet

Hengitysliitto lahjoittaa hengityksen apuvälineitä Oulun yliopistolliselle sairaalalle

Hengitysliitto lahjoittaa yhdessä Oulun Seudun Hengitysyhdistyksen kanssa Oulun Yliopistolliselle sairaalalle hengityksen apuvälineitä, joita voidaan käyttää muun muassa hengityssairaiden hoidossa ja kuntoutuksessa.

Hengitysliitto lahjoittaa sairaalalle MYAirvo-laitteen sekä eFlow Rapid ja Philips -lääkesumuttimia. MYAirvo-laitteella hoidetaan muun muassa keuhkosairauksia, jotka aiheuttavat hengitysvajautta. Lääkesumuttimilla annostellaan sisäänhengitettäviä nestemäisiä lääkkeitä.

– Hengitysliitto on tänäkin vuonna tehnyt jo useamman lahjoituksen ympäri Suomea. Hengityksen apuvälineille on jatkuva tarve, ja lahjoitukset on otettu sairaaloissa ilolla vastaan. Kiitos kaikille, jotka on osallistuneet lahjoitukset mahdollistaviin keräyksiin ja arpajaisiin, kiittelee Hengitysliiton markkinoinnin ja liikunnan kehittäjä Janne Haarala.

Luovutustilaisuus järjestetään 31.5.2022. Lahjoituksen vastaanottaa osastonylilääkäri Riitta Mäkitaro. Lahjoituksen käyvät luovuttamassa Oulun Seudun Hengitysyhdistyksestä Aila Väisänen sekä Hengitysliiton järjestöasiantuntija Päivi Suuniittu.

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Varat mahdollistavat myös Hengitysliiton laajan tiedon tuottamisen, vertaistoiminnan ja monipuolisen järjestötyön.

Lisätiedot:
Janne Haarala