Julkaistu: 5.10.2022

Hengitysliitto lahjoitti hengityksen apuvälineitä Lohjan sairaalalle

Hengitysliitto lahjoitti yhdessä Länsi-Uudenmaan Hengitysyhdistyksen kanssa Lohjan sairaalalle hengityksen apuvälineitä, joita voidaan käyttää muun muassa hengityssairaiden hoidossa ja kuntoutuksessa.

Hengitysliitto lahjoitti 4.10.2022 Lohjan sairaalle MYAirvo-laitteen, kannettavan matkahappirikastimen, puhalluspulloja ja kannettavia lääkesumuttimia.

MYAirvo-laitteella hoidetaan muun muassa keuhkosairauksia, jotka aiheuttavat hengitysvajautta. Kannettavia matkahappirikastimia käytetään korjaamaan elimistön hapenpuutetta lyhytaikaisesti esimerkiksi kauppa- tai lääkärikäynnillä. Kannettavalla sumuttimella annostellaan sisäänhengitettäviä nestemäisiä lääkkeitä. Pulloon puhallus on tehokas limanpoistomenetelmä.

– Lämpimät kiitokset. Näille apuvälineille on tarvetta ja kysyntää. Kiitos Hengitysliitolle ja jokaiselle yksittäiselle lahjoittajalle, Lohjan sairaalan keuhkopoliklinikan ylilääkäri Pirjo Vuori toteaa.

Kuvassa vasemmalta Länsi-Uudenmaan Hengitysyhdistyksen puheenjohtaja Markku Kairajärvi, ylilääkäri Pirjo Vuori, kuntoutusohjaaja Katja Holländer, osastonhoitaja Satu Munck sekä Hengitysliiton markkinoinnin ja liikunnan kehittäjä Janne Haarala. Kuva: Hengitysliiton järjestöpäällikkö Eeva Palmroos.

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Varat mahdollistavat myös Hengitysliiton laajan tiedon tuottamisen, vertaistoiminnan ja monipuolisen järjestötyön.

Lisätiedot:

Janne Haarala