Julkaistu: 1.12.2022
UutisetHengityssairaudet

Ammattikuljettajille tukea Unilukkarit-hankkeesta

Liikunta on lääkettä moneen vaivaan. Arjen pienillä valinnoilla on väliä.

Hengitysliiton Unilukkarit! Virkistyneenä rattiin -hanke nostaa esille liikunnallista ja terveyttä edistävää elintapaa. Unilukkarien viesti kuuluu: pidä huolta itsestäsi kotona ja tien päällä.

Hanke kohdennetaan erityisesti pitkien matkojen ammattikuljettajille ja toteutetaan Opetus- ja kulttuuriministeriön tuella vuosina 2022–2024.

Kampanjapäivät liikenneasemilla

Kokemustoimijamme jalkautuvat Keski-Suomessa liikenneasemille ja juttelevat unesta, uniapneasta sekä hengitysterveyttä edistävistä asioista omien kokemustensa pohjalta.  Yhteistyökumppaneidemme liikenneasemilta löytyy kampanjapäivinä myös ohjausta arki- ja taukoliikuntaan sekä liikuntavälineitä.

Joulukuussa 2022 järjestetään 2 kampanjapäivää:

• keskiviikko 7.12. kello 14–18, Vaajakosken ABC
  • torstai 8.12. kello 14–18, Hirvaskankaan ABC

Unilukkarit-verkkovalmennus

Järjestämme myös ammattikuljettajille tarkoitetun, 4 kuukautta kestävän ja osallistujille maksuttoman verkkovalmennuksen. Verkkovalmennus sopii sinulle, joka olet: huolissasi poikkeavasta väsymyksestä, ajovireydestä, sinulla on diagnosoitu uniapnea tai elintapoihin liittyviä riskitekijöitä, kuten ylipainoa, tupakkahistoriaa tai diabetes.

Lue lisää hankkeesta ja ilmoittaudu mukaan verkkovalmennukseen.