Hengitysliitto toimisto julkisivu
Julkaistu: 17.11.2022

Asiat hallussa, kehitämme digiturvan reagointikykyä

Hengitysliitto osallistuu julkisen sektorin organisaatioille ja niiden sidosryhmille tarkoitettuun Taisto-harjoitukseen 17.11.2022 klo 8.00–12.00. Taisto on Digi- ja väestötietoviraston järjestämä tietosuoja- ja tietoturvaloukkauksia simuloiva valtakunnallinen harjoitus.

Hengitysliitossa harjoitukseen osallistuu johtoa, kiinteistöpalvelujen ja viestinnän asiantuntijoita sekä muutama Ammattiopisto Luovin asiantuntija.

Taisto-harjoituksen tavoitteena on kehittää digitaalisen turvallisuuden häiriötilanteiden hallintaa, toiminnan jatkuvuutta turvaavia käytänteitä ja henkilötietojen mahdollisten tietoturvaloukkausten vuoksi käynnistettäviä prosesseja.

Harjoitus tarjoaa turvallisen tavan testata ja kehittää omia digiturvan toimintamalleja ajankohtaisissa digiuhissa. Harjoituksesta kerätään havaintoja ja oppeja Hengitysliiton käyttöön. Digiturvallisuus on meidän kaikkien yhteinen asia!