hengityksen apuvälinelaitelahjoitukset 2021
Julkaistu: 3.9.2021
UutisetHengitysterveys

Hengitysliiton apuvälinelahjoitukset on otettu sairaaloissa ilolla vastaan

Olemme lahjoittaneet paikallisten hengitysyhdistysten kanssa vuoden 2021 aikana sairaaloille eri puolille Suomea hengityksen apuvälineitä. Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Kiitämme lämpimästi kaikkia lahjoittajia!

– Taloushaasteet ovat kaikkien julkisen sektorin sairaaloiden arkea, joten hyvät lahjoitukset otamme lämpimästi kiittäen vastaan, Keski-Pohjanmaan keskussairaalan keuhkoklinikan ylilääkäri Hanna Rinne iloitsi Hengitysliiton tekemästä laitelahjoituksista toukokuussa.

Hengitysliiton on lahjoittanut hengityksen apuvälineitä kuluvan vuoden aikana kaikkiaan 5 sairaalalle. Lahjoituksia on tehty Kainuun keskussairaalalle, Keski-Pohjanmaan keskussairaalalle, Tampereen yliopistolliselle sairaalalle, Keski-Suomen sairaala Novalle ja Kuopion yliopistolliselle sairaalalle.

Lahjoitettavia laitteita ovat olleet MYAirvo-laitteet, kannettavat matkahappirikastimet, kannettavat lääkesumuttimet, hengitysterapiaharjoituslaitteet sekä puhalluspullot. Laitteita voidaan käyttää muun muassa hengityssairauksien hoidossa ja hengityssairauksia sairastavien kuntoutuksessa.

Kiitos kaikille lahjoittajille! Jos innostut auttamaan hengityssairaita, voit valita itsellesi sopivan tavan tehdä turvallisen lahjoituksen osallistumalla keräyksiimme, arpajaisiin tai tekemällä lahjoituksen verkkopankissa tai MobilePayssa. Voit tehdä lahjoituksen myös anonyymisti.

Tutustu eri lahjoitustapoihin osoitteessa hengitysliitto.fi/lahjoitus. Hengitysliiton rahankeräyslupa: RA/2020/1623, arpajaislupa: RA/2021/180.