Stumppi logo
Julkaistu: 7.3.2022
UutisetHengityssairaudetHengitysterveysSavuttomuusVaikuttaminen

Hengitysliitto hakee erityisasiantuntijaa Stumppi-palveluihin

Haluatko olla edistämässä sitä, että Suomessa on hyvä hengittää?

Hengitysliitto tekee monipuolista työtä hengitysterveyden ja hengityssairaiden hyvän elämän puolesta.

Stumppi-tiimi vastaa Hengitysliitossa nikotiinituotteiden käytön lopettamista tukevasta toiminnasta, mukaan lukien vaikuttamistyö, neuvontapuhelinlinja, verkkosivusto ja keskustelufoorumi. Stumppi-palvelujen tavoitteena on motivoida aikuisväestöä tupakan ja nikotiinin käytön lopettamiseen sekä tukea savutonta elämäntapaa. Toimintaa varten saadaan toiminta-avustusta STEAlta.

Haemme erityisasiantuntijaa järjestöpalveluihin vastaamaan Stumppi-palvelukokonaisuudesta, mikä sisältää avustushakemusten laatimista, raportointia ja toiminnan kehittämistä.

Erityisasiantuntijan tehtäviin kuuluu myös:

• aktiivinen Stumppi-toiminnan toteutus
  • sidosryhmä- ja verkostoyhteistyö, myös kansainvälisesti.
  • valtakunnallinen vaikuttamistyö: savuttomuus, nikotiinituotteiden käytön vähentäminen, tupakkapolitiikka.
  • tiedon ja viestintäsisältöjen tuotanto
  • media-yhteistyö.

Erityisasiantuntijan tehtävissä menestyminen edellyttää:

• soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa
  • ymmärrystä laaja-alaisesta vaikuttamistyöstä yhteiskunnassa
  • vahvaa tietämystä tupakka- ja nikotiinituotteiden lopettamisen tuesta
  • näyttöä terveyden edistämisestä ja sitoutumista savuttomuuteen.
  • vahvaa projektiosaamista ja itsenäistä työskentelyotetta
  • erinomaisia suullisia ja kirjallisia viestintätaitoja
  • hyvät neuvottelu-, vaikuttamis- ja yhteistyötaidot.

Työskentely on mahdollista toteuttaa hybridityönä pääkaupunkiseudulla. Hengitysliiton toimisto sijaitsee hyvien liikenneyhteyksien varrella (Oltermannintie 8, Helsinki).

Tehtävä alkaa 16.5.2022 tai sopimuksen mukaan. Työsuhde on toistaiseksi voimassa oleva.

Lähetä hakemuksesi, ansioluettelosi sekä palkkatoiveesi sähköisesti 20.3.2022 mennessä Solaforce-lomakkeen kautta.

Tiedusteluihin vastaa järjestöjohtaja Mervi Puolanne, mervi.puolanne@hengitysliitto.fi tai puhelimitse 040 5882782 14.3. klo 9-10 ja 11-12, 16.3. klo 13-14 ja 18.3. klo 10-12. Haastattelut tehdään 29.3. ja 8.4.2022.

Hengitysliitto on sosiaali- ja terveysalan järjestö, jonka tehtävänä on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää, jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää. Järjestötoiminta on osa Hengitysliitto ry:tä, johon kuuluu myös ammatillista erityisopetusta, työllistämis- ja kuntoutustoimintaa sekä hotelli- ja ravintolapalveluita.