Kollaasikuva laitelahjoituksista 2022
Julkaistu: 9.6.2022

Hengitysliitto lahjoitti hengityksen apuvälineitä Tampereelle ja Riihimäelle

Hengitysliitto lahjoitti Tampereen yliopistolliselle sairaalalle ja Riihimäen sairaalalle hengityksen apuvälineitä yhdessä paikallisten hengitysyhdistysten kanssa.

Hengitysliitto lahjoitti 7.6.2022 Tampereen Hengitysyhdistyksen kanssa Tampereen yliopistolliselle sairaalalle eFlow® rapid  -lääkesumuttimia ja lasten matkahappirikastimen.

– Nämä lahjoittavat laitteet tulevat meille todella tarpeeseen, kun saamme ne lainattavaksi perheille omalle osastollemme, iloitsee lasten keuhkolääkäri Eero Lauhkonen. – Kesäaika ja rajoitusten helpottuminen korostavat laitteiden tarpeellisuutta, että perheet uskaltavat lähteä kotoa vaikka kesämökille tai yhteiselle kesälomamatkalle, Lauhkonen jatkaa.

Tilaisuudessa mukana olivat dosentti, ylilääkäri Seppo Saarelainen, osastonylilääkäri Kirsi Laasonen, lasten keuhkolääkäri Eero Lauhkonen, Tampereen hengitysyhdistyksen puheenjohtaja Petri Kuvala ja järjestösihteeri Päivi Törrönen sekä Hengitysliiton harvinaisten keuhkosairaukisen asiantuntija Marika Kiikala-Siuko ja markkinoinnin ja liikunnan kehittäjä Janne Haarala.

Hengitysliitto lahjoitti 8.6.2022 yhdessä Riihimäen Seudun Hengitysyhdistyksen ja Apteekkariliiton kanssa Riihimäen sairaalalle MYAirvo-laitteen, kannettavan matkahappirikastimen, kannettavia lääkesumuttimia ja puhalluspulloja.

– Olemme suunnattoman kiitollisia ja onnellisia näistä lahjoituksista. Samoin potilaamme, jotka potilasryhmänä kuuluvat hankalimmin oireileviin. Näiden laitteiden turvin potilaidemme elämänlaatu takuulla kohenee. Ja lahjoitukset tulevat todella hyvää saumaan, koska olimme suunnittelemassa matkahappirikastimen hankkimista yksikköömme, osastonlääkäri Markku Pekonen kertoo.

Lahjoituksen vastaanottivat osastonlääkäri Markku Pekonen, sairaanhoitajat Tarja Mansikka, Riitta Rahikainen ja Salla-Mari Anttila sekä osastonsihteeri Kaija Rissanen. Mukana olivat Riihimäen Seudun Hengitysyhdistyksestä puheenjohtaja Leila Rahkonen, Apteekkariliiton 2. varapuheenjohtaja, Aurinko apteekin apteekkari Kirsi Pietilä, Hengitysliiton järjestöpäällikkö Eeva Palmroos sekä Hengitysliiton markkinoinnin ja liikunnan kehittäjä Janne Haarala.

Seuraava luovutustilaisuus järjestetään Turun yliopistollisessa keskussairaalassa 14.6.

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Hengitysliitto kiittää kaikkia lahjoittajia. Jos haluat lahjoittaa hengitysterveydelle, voit tehdä sen lahjoitussivullamme.

Hengitysliiton rahankeräyslupa: RA/2020/1623