Julkaistu: 21.9.2022

Hengitysliitto lahjoitti hengityksen apuvälineitä Tays Sastamalalle

Hengitysliitto lahjoitti 20.9.2022 yhdessä Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistyksen kanssa Tays Sastamalalle hengityksen apuvälineitä, joita voidaan käyttää muun muassa hengityssairaiden hoidossa ja kuntoutuksessa.

Hengitysliitto lahjoitti sairaalalle MYAirvo-laitteen ja kannettavia lääkesumuttimia. MYAirvo-laitteella hoidetaan muun muassa keuhkosairauksia, jotka aiheuttavat hengitysvajautta. Kannettavalla sumuttimella annostellaan sisäänhengitettäviä nestemäisiä lääkkeitä.

– Kiitollisina otamme lahjoituksen vastaan, laitteet tulevat varmasti kovaan käyttöön, Tays Sastamalan sisätautien ylilääkäri iloitsee lahjoituksista.

Kuvassa vasemmalta osastonhoitaja Jenni Mannila, Hengitysliiton markkinoinnin ja liikunnan kehittäjä Janne Haarala, sairaanhoitaja Sari Ahola, perushoitaja Kristiina Hopeakivi, osastonhoitaja Tiina Ojala, sisätautien ylilääkäri Kimmo Verho, osastonlääkäri Satu Luurila, sairaanhoitaja Päivi Aarinen sekä Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistyksestä hallituksen jäsen Heli Moberg ja puheenjohtaja Marja-Leena Rajamäki. Kuva: Hengitysliiton järjestöasiantuntija Hanna-Leena Kärkkäinen.

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Hengitysliitto kiittää kaikkia lahjoittajia. Jos haluat lahjoittaa hengitysterveydelle, voit tehdä sen lahjoitussivullamme.

Hengitysliiton rahankeräyslupa: RA/2020/1623