Taysin ja Hengitysliiton henkilökuntaa pitelee laitelahjoituksia
Julkaistu: 1.6.2022

Hengitysliitto lahjoitti hengityksen apuvälineitä Tays Valkeakoskelle

Hengitysliitto lahjoitti yhdessä Valkeakosken Hengitysyhdistyksen kanssa Tays Valkeakosken sairaalalle hengityksen apuvälineitä, joita voidaan käyttää muun muassa hengityssairaiden hoidossa ja kuntoutuksessa.

Hengitysliitto lahjoitti Tays Valkeakosken sairaalalle MYAirvo-laitteen, kannettavan matkahappirikastimen, kannettavan lääkesumuttimen sekä puhalluspulloja.

– Uskomme, että lahjoitettavat laitteet tukevat keuhkosairaiden ihmisten hoitoa niin, että he jaksavat huolehtia omasta hyvinvoinnistaan liikkumalla säännöllisesti ja monipuolisesti. Toivomme, että laitteet auttavat ylläpitämään tai jopa parantamaan keuhkosairaan elämänlaatua, kertoo Hengitysliiton harvinaisten keuhkosairauksien asiantuntija Marika Kiikala-Siuko.

Luovutustilaisuus järjestettiin 31.5.2022 kello 13. Kuvassa vasemmalta: Valkeakosken Hengitysyhdistyksen puheenjohtaja Kirsti Laurila, Hengitysliiton harvinaisten keuhkosairauksien asiantuntija Marika Kiikala-Siuko, ylilääkäri Ismo Pirttiniemi, osastonhoitaja Kirsi Vesa ja apulaisosastonhoitaja Antti Sinisalo. Kuva: Janne Haarala, Hengitysliitto

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Hengitysliitto kiittää kaikkia lahjoittajia. Jos haluat lahjoittaa hengitysterveydelle, voit tehdä sen lahjoitussivullamme.

Hengitysliiton rahankeräyslupa: RA/2020/1623