Turun yliopistollisen keskussairaalan henkilökuntaa pitelee lahjoitettuja laitteita
Julkaistu: 15.6.2022
Uutiset

Hengitysliitto lahjoitti hengityksen apuvälineitä Turun yliopistolliselle keskussairaalalle

Hengitysliitto lahjoitti 14.6.2022 Turun Seudun Hengitysyhdistyksen kanssa Turun yliopistolliselle keskussairaalalle hengityksen apuvälineitä. Apuvälineitä voidaan käyttää muun muassa hengityssairaiden hoidossa ja kuntoutuksessa.

Hengitysliitto lahjoitti Turun yliopistollisen keskussairaalan lastentautien klinikalle sekä keuhkosairauksien klinikalle muun muassa eFlow® rapid  -lääkesumuttimia ja lasten matkahappirikastimen. Lääkesumuttimilla annostellaan sisäänhengitettäviä nestemäisiä lääkkeitä. Kannettavia matkahappirikastimia käytetään korjaamaan elimistön hapenpuutetta lyhytaikaisesti esimerkiksi kauppa- tai lääkärikäynnillä.

– Kiitos Hengitysliitolle sekä hengitysyhdistykselle arvokkaasta työstä ja tarpeellisesta apuvälinelahjoituksesta. Tämä on tärkeää yhteistyötä etenkin hengityssairaiden mutta myös terveydenhuollon ja järjestön kannalta. Hengityksen apuvälineille on jatkuva tarve, sanoo lastentautien ja allergologian erikoislääkäri Kati Edelman.

Kuvassa vasemmalta: osastonylilääkäri Olli-Pekka Seppälä, johtava kuntoutusohjaaja Heli Rajalin, lastentautien ja allergologian erikoislääkäri Kati Edelman, sairaanhoitaja Kaisa Sorri, Hengitysliiton harvinaisten keuhkosairauksien asiantuntija Marika Kiikala-Siuko, astmahoitaja Taina Suominen sekä Turun Seudun Hengitysyhdistyksen järjestösihteeri Tuija Järvi. Kuva: Janne Haarala, Hengitysliitto ry

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Hengitysliitto kiittää kaikkia lahjoittajia. Jos haluat lahjoittaa hengitysterveydelle, voit tehdä sen lahjoitussivullamme.

Hengitysliiton rahankeräyslupa: RA/2020/1623