koululuokka
Julkaistu: 1.9.2021
UutisetRakentaminenSisäilma

Kouluille ja päiväkodeille tarjolla toimintamalli sisäilmatilanteen hoitamiseen

THL:n koordinoima Kansallinen sisäilma ja terveys -ohjelma on koonnut kouluille ja päiväkodeille toimintamallin sisäilmatilanteiden hoitamisen tueksi. Toimintamalli on ladattavissa STM:n hallinnonalan avoimesta julkaisuarkistosta.

Sisäilmatilanteen selvitysprosessi koulussa ja päiväkodissa pohjautuu Terveet tilat -toimintamalliin, jonka tarkoitus on toimia tukimateriaalina kunnille sisäilmatilanteiden ratkaisemisessa ja erityisesti niiden ennaltaehkäisemisessä.

Lataa toimintamalli STM:n hallinnonalan avoimesta julkaisuarkistosta.

Kansallisen sisäilma- ja terveys -ohjelman tavoitteena on edistää terveyttä ja hyvinvointia vähentämällä sisäympäristöön liittyviä haittoja Suomessa. Ohjelmaa koordinoi Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, ja työhön osallistuvat aktiivisesti Työterveyslaitos, Filha ry, Hengitysliitto, Allergia-, Iho- ja Astmaliitto sekä Sisäilmayhdistys ry.