Kuva keskustelevasta vertaisryhmästä.
Julkaistu: 21.9.2022
UutisetVertaistoiminta

Koulutuksia vertaistoiminnasta kiinnostuneille

Hengitysliitto järjestää syksyllä useita vertaiskoulutuksia.

Vertaisaktiivien tervetulopaketti -koulutus

Vertaisaktiivien tervetulopaketti -koulutus järjestetään 28.9.2022 kello 18–19 Microsoft Teamsissa. Tilaisuudessa saat tietoa vapaaehtoisena toimimisesta Hengitysliiton ja hengitysyhdistysten tehtävissä.​ Tavoitteena on lisätä osallistujan tietoisuutta vapaaehtoistoiminnasta ja innostaa mukaan toimintaan.

Lisää tietoa ja ohjeet osallistumiseen löydät täältä.

Valtakunnallinen uusien vertaisohjaajien koulutus

Valtakunnallinen uusien vertaisohjaajien koulutus järjestetään 22.–23.10.2022 Kuopiossa Sokos Hotelli Puijonsarvessa. Koulutukseen liittyy ennakkotehtävä.

Koulutukseen osallistuminen edellyttää hengitysyhdistyksen jäsenyyttä. Koulutus on tarkoitettu jo vertaisryhmää ohjaaville tai ohjaajiksi aikoville. Jos aiot ohjaajaksi, kerro aikomuksistasi yhdistyksesi hallitukselle. Kerro myös, suunnitteletko uutta ryhmää vai haluatko jo olemassa olevan ryhmän ohjaajaksi.

Ilmoittaudu koulutukseen 12.10.2022 mennessä. Lisää tietoa ja ohjeet ilmoittautumiseen löydät täältä.

Valtakunnallinen verkkovertaisohjaajien koulutus

Valtakunnallinen verkkovertaisohjaajien koulutus järjestetään 25.10.2022–7.3.2023. Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat käyneet Hengitysliiton tai toisen tahon järjestämän vertaisohjaajakoulutuksen. Koulutukseen osallistuminen edellyttää hengitysyhdistyksen jäsenyyttä.

Verkkovertaisohjaajien koulutus antaa valmiudet ja käytännön keinoja perustaa vertaisryhmän ja ohjata sitä verkossa.

Ilmoittaudu koulutukseen 5.10.2022 mennessä. Lisää tietoa, koulutustapaamisten ajankohdat ja ohjeet ilmoittautumiseen löydät täältä.