Oulun yliopistollisen sairaalan ja Hengitysliiton henkilökuntaa
Julkaistu: 2.6.2022

Oulussa iloittiin apuvälinelahjotuksesta

Hengitysliitto lahjoitti 31.5. yhdessä Oulun Seudun Hengitysyhdistyksen kanssa Oulun Yliopistolliselle sairaalalle hengityksen apuvälineitä. Apuvälineitä voidaan käyttää muun muassa hengityssairaiden hoidossa ja kuntoutuksessa.

Hengitysliitto lahjoitti MYAirvo-laitteen, kaksi eFlow ja Philips -lääkesumutinta sekä Respironics Innospire deluxe -laitteen. MYArivo-laitteella hoidetaan muun muassa keuhkosairauksia, jotka aiheuttavat hengitysvajautta. Lääkesumuttimilla annostellaan sisäänhengitettäviä nestemäisiä lääkkeitä.

– Hengitysliitto on tänäkin vuonna tehnyt jo useamman lahjoituksen ympäri Suomea. Hengityksen apuvälineille on jatkuva tarve, ja lahjoitukset on otettu sairaaloissa ilolla vastaan. Kiitos kaikille, jotka ovat osallistuneet lahjoitukset mahdollistaviin keräyksiin ja arpajaisiin, kiittelee Hengitysliiton markkinoinnin ja liikunnan kehittäjä Janne Haarala.

Kuvassa vasemmalta kuntoutusohjaaja Päivi Finnberg, tiimivastaava Liisa Heikkilä, Hengitysliiton järjestöasiantuntija Päivi Suuniittu, Oulun Seudun Hengitysyhdistyksen toimistonhoitaja Aila Väisänen sekä osastonylilääkäri Riitta Mäkitaro. Kuva: Jenni Pukinkorva, Oulun Seudun Hengitysyhdistys

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Varat mahdollistavat myös Hengitysliiton laajan tiedon tuottamisen, vertaistoiminnan ja monipuolisen järjestötyön. Hengitysliitto kiittää kaikkia lahjoittajia. Jos haluat lahjoittaa hengitysterveydelle, voit tehdä sen lahjoitussivullamme.

Hengitysliiton rahankeräyslupa: RA/2020/1623