Muotokuva mietteliäästä keski-ikäisestä miehestä.
Julkaistu: 31.10.2022
UutisetSisäilma

Outoja hajuja ja tunkkaista ilmaa – milloin on syytä huoleen?

Sisäilmaongelman harvemmin aiheuttaa vain yksi tekijä. Pienimmillään ongelmasta syntyy viihtyvyyshaittoja ja pahimmillaan terveyshaittoja.

Vuonna 2022 Hengitysliiton korjausneuvojat ja sisäilma-asiantuntijat vastaavat Hengitys-lehdessä lukijoita askarruttaviin kysymyksiin.

Tuoreimmassa Hengitys-lehdessä lukija epäilee kodissaan sisäilmaongelmaa. Miten ongelmaa selvitetään? Miten sisäilmaa tutkitaan ja millaisia näytteitä sisäilmaongelman selvittelyssä otetaan? Lue juttu tästä.

Hengitysliitto antaa monenlaista tukea sisäilmaan ja rakennuksen korjauksiin liittyvissä asioissa. Kodin sisäilma- ja korjausneuvontapuhelin palvelee maksutta maanantaista torstaihin kello 9–15 numerossa 020 757 5181. Jos puhelin on varattu, puhelu ohjautuu vastaajaan, johon voi jättää viestin.