Nainen luurit päässä, puhekuplia yläpuolella.
Julkaistu: 17.2.2021
UutisetVertaistoiminta

Syksyllä käynnistyy uusi kokemustoimijakoulutus – verkkoinfo ja haku huhtikuussa

Kokemustoimija on henkilö, joka on koulutuksessa muokannut oman erityisen elämänkokemuksensa voimavaraksi esimerkiksi verkkokeskusteluissa ja erilaisissa tapahtumissa käytettäväksi. Tule kuulemaan lisää Hengitysliiton kokemustoiminnasta ja hae koulutukseen.

Lisätietoa Hengitysliiton kokemustoiminnasta saat tiistaina 13.4. kello 18 järjestettävässä verkkoinfossa. Tilaisuudessa tapaat kokemustoimijat Seppo Loukiaisen ja Elisa Tomperin sekä vertaiskouluttaja Eeva-Liisa Peltosen. Linkin verkkoinfoon löydät tapahtumakalenterista.

Hae kokemustoimijakoulutukseen

Seuraava kokemustoimijakoulutus käynnistyy 4.–5.9. Luvassa on kaksi tiivistä viikonloppua työskentelyä Oulussa ja niiden välillä tarinaharjoituksia verkossa. Haku koulutukseen käynnistyy huhtikuussa. Lisätietoa koulutuksesta ja hakemisesta saat osoitteesta paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi.

Sepon ja Elisan kokemuksia

Jyväskyläläinen Seppo Loukiainen valmistui kokemustoimijaksi pari vuotta sitten. Mikä sinusta on ollut parasta kokemustoimijuudessa tähän mennessä?

– Kyllä se on ihmisten kohtaaminen ja keskustelut uniapneasta. Pohjimmiltaan kyse on auttamisen halusta, joka on kokemustoiminnasta löytänyt sopivan väylän toteutua, kertoo Seppo. Hän on löytänyt oman tapansa toimia viemällä yhden miehen uniapneainfoja kauppakeskuksiin.

Elisa Tomperi on oululainen kokemustoimija, jolle homman suola löytyy monipuolisista keikkamahdollisuuksista.

–  Olen päässyt tekemään podcasteja ja videoita, juontamaan tilaisuuksia ja pitämään puheenvuoroja eri foorumeilla ihan perinteisesti ja verkossa, ynnäilee Elisa.

Kokemustoimijakeikkailu on mahdollista yhdistää kiireiseen perhearkeen, sillä aikataulut ovat usein sovittavissa tekijälle passeleiksi.