kodin sisäilma ja ilmanvaihto opas kansi
Julkaistu: 26.8.2021
UutisetHengitysterveysSisäilma

Tilaa Hengitysliiton uusittu opas ilmanvaihdosta

Oikein hyvää Ilman päivää 26.8! Päivän kunniaksi julkaisimme uudistetun oppaan ilmanvaihdosta, josta löydät tiivistettynä tietoa kotien ja muiden asuinrakennusten sisäilmasta ja ilmanvaihdosta.

Ihminen hengittää noin 15 000 litraa ilmaa vuorokaudessa, joten hengitysilman laadulla on merkitystä. Monet ihmiset viettävät sisätiloissa suuren osan arjestaan, jolloin sisäilman laadun merkitys korostuu.

Sisäilman laatu vaikuttaa ihmisten viihtyvyyteen, hyvinvointiin, työtehoon ja terveyteen. Terveellinen sisäympäristö on mahdollisimman hajutonta, pölytöntä, vedotonta, melutonta ja lämpötilaltaan miellyttävää.

Hengitysliiton uudistetusta ilmanvaihto-oppaasta saat perustietoa asuinrakennusten sisäilmaan vaikuttavista tekijöistä sekä tietoa eri ilmanvaihtojärjestelmistä, niiden käytöstä ja huollosta. Lataa Kodin sisäilma ja ilmanvaihto -opas verkosta sähköisenä tai tilaa opas kotiisi painettuna versiona postikuluja vastaan. Oppaan julkaisun on tuellaan mahdollistaneet Vallox Oy ja Harvia Group.

Jos haluat tietoa kosteusvaurioista ja niiden vaikutuksista terveyteen, tutustu viime vuonna julkaistuun Hengitysliiton Kodin kosteusvauriot ja terveys ­-oppaaseen