Sää- ja ilmastoriski -ohjelman kansikuva
Julkaistu: 14.7.2022
UutisetHengityssairaudetHengitysterveysIlmastonmuutosUlkoilmaVaikuttaminen

Kesä on oivaa aikaa vaalia luontosuhdetta! Kuuntele Sitä on nyt ilmassa -podcast

Kesäaika kannattaa hyödyntää luonnossa oleiluun. Hengitysliitto korostaa sää- ja ilmastoriskiohjelmassaan luontosuhteen vaalimista. Ohjelma on julkaistu nyt myös kuunneltavana versiona.

Luonnossa liikkuminen ja oleilu lisää tutkitusti hyvinvointia. Luonnon antimien, kuten marjojen ja sienten kerääminen ja nauttiminen tukevat vastustuskykyä ja ylläpitävät kuntoa.

Muistetaan ulkoillessamme vaalia luonnon monimuotoisuutta ja eletään sovussa pölyttäjien sekä muiden hyönteisten kanssa. Pölyttäjät huolehtivat omalta osaltaan siitä, että ruokaa riittää myös jatkossa.

Kuuntele Sitä on nyt ilmassa – Hengitysliiton ohjelma sää- ja ilmastoriskeihin varautumiseen sekä niiden vähentämiseen Spotifyssa, Youtubessa tai Hengitysliiton verkkosivuilla. Ohjelma tarjoaa ratkaisuja, joita jokainen voi tehdä omassa elämässään ja ehdotuksia päättäjille.

Ohjelman sähköisen version voit ladata tästä.