liikkuva aikuinen palkinnon vastaantotto
Julkaistu: 7.12.2021
UutisetLiikuntaVaikuttaminen

Liikkuva aikuinen -palkinto Hengitysliitolle

Opetus- ja kulttuuriministeriö palkitsi 2.12. Hengitysliiton vuosikausia kestäneestä, tavoitteellisesta liikkumisen edistämistyöstä järjestökentällä. Työtä on tehty rohkeasti kansanterveysjärjestöjen, eri lajiliittojen, Liikunnan aluejärjestöjen ja Liikkuvat -ohjelmien kanssa, unohtamatta sairaanhoitopiirejä, apteekkeja, perusterveydenhuoltoa ja kuntien liikuntapalveluja.

Kuvassa palkintoa vastaanottamassa järjestöjohtaja Mervi Puolanne ja liikunnan kehittäjä Janne Haarala.

– Valtakunnallisen palkinnon saaminen meille tänne Pirkanmaalle on ihan huippujuttu, liikunnan kehittäjä Janne Haarala kommentoi.

Kiitosta saaneet hengityssairaan liikkumispolut käynnistyivät juuri Pirkanmaalla yhteistyössä Pirkanmaan sairaanhoitopiirin kanssa Hengitä ja hengästy -hankkeen avulla.

– Olemme tästä tunnustuksesta erittäin ylpeitä. Liikuntatoimemme idearikkaat ja määrätietoiset asiantuntijat Tampereelta, Janne Haarala ja liikunnan asiantuntija Veera Farin, ovat tehneet ison työn rakentaessaan Liikkujan apteekki -yhteistyötä ja liikkumispolkuja hengityssairaille, järjestöjohtaja Mervi Puolanne kommentoi palkintoa.

– Yhteistyössä ja hyvässä hengessä parhaimmat tulokset aina saavutetaan, Haarala muistuttaa hymyillen leveästi.

Nyt saatu palkinto kannustaa Hengitysliittoa ja sen jäsenyhdistyksiä jatkamaan pilkesilmäkulmassa ja positiivisella energialla säännöllisiä liikuntaryhmiä, liikuntakampanjoita ja arkiliikuntaa edistäviä tapahtumia.

Lue myös opetus- ja kulttuuriministeriön tiedote.