Piirroskuva kannettavasta tietokoneesta, jonka näytöllä näkyy henkilö kuulokemikrofoni päällään. Näytöllä oleva henkilö näyttää pitävän jonkinlaista etäluentoa.
Julkaistu: 8.3.2022
UutisetLiikunta

Liikunnan merkitys hengityssairaille -luentosarja Youtubessa

Voit katsoa luentosarjan Hengitysliiton Youtube-kanavalta silloin, kun sinulle sopii.

Liikunnan merkitys hengityssairaille -luentosarja pidettiin vuoden 2021 helmikuussa. Hengitysliiton kolmiosaisessa luentosarjassa puhutaan erityisesti siitä, millainen liikunta sopii ikääntyneille hengityssairaille.

Luennot ovat saatavilla Hengitysliiton kanavalla, josta voit katsoa ne sinulle sopivaan ajankohtaan. Pääsääntöisesti kaikki luennot tallennetaan, ja ne löytyvät Hengitysliiton Youtube-kanavalta.

Tutustu luentosarjaan

Jotta arki sujuisi – liikunnan merkitys ikääntyessä. Millainen liikunta ikääntyneelle sopii ja miten liikunnan avulla voidaan ehkäistä kaatumisia? Veera Farin, liikunnan asiantuntija, Hengitysliitto.

Saako astmaa sairastava hengästyä? Mitkä lajit sopivat astmaa sairastavalle ja miten hengenahdistusta voi ehkäistä? Emma Hulkkonen, fysioterapiaopiskelija, LAB-ammattikorkeakoulu.

Saako keuhkoahtaumaa sairastava hengästyä? Miksi liikunta on tärkeää ikääntyneelle keuhkoahtaumatautia sairastavalle ja millainen liikunta on suositeltavaa? Emma Hulkkonen, fysioterapiaopiskelija, LAB-ammattikorkeakoulu.