Julkaistu: 3.12.2022

Puhuminen on välittämistä

Osoita, että välität -kampanjassa nostamme esille, kuinka lähimmäisten hyvässä hengessä tekemä puuttuminen voi olla juuri se teko, jota ihminen tarvitsee elintapamuutoksen käynnistämiseen tai siinä pysymiseen.

Oletko huolestunut lähimmäisesi elintavoista? Asian esille nostaminen voi tuntua vaikealta, sillä se herättää erilaisia tunteita eri ihmisissä. Tarvitaan rohkeutta, kunnioittavaa kohtaamista, sitkeyttä ja aitoa välittämistä toisesta.

Osoita, että välität -kampanjassa kannustamme ottamaan puheeksi savuttomuuden, nikotiinituotteiden käytön vähentämisen ja onnistuneen omahoidon välittämisen osoituksena. Tätä välittämistä toisesta ihmisestä voivat tehdä niin perhe, ystävät, vertaiset ja muut läheiset kuin terveydenhuollon ammattilaisetkin. Tutustu kampanjaan.

Voit lähettää itseäsi askarruttavan kysymyksen ja omia kokemuksiasi kampanjasivun lopussa olevan verkkotyökalun avulla tai osallistumalla Hengitysliiton Facebook-päivityksissä oleviin keskusteluihin aiheesta.