sosiaaliturvaraportti kansi
Julkaistu: 27.4.2022
UutisetHengityssairaudetLiikuntaVaikuttaminenVertaistoiminta

Apua saa, kun sitä osaa hakea!

Raportti sosiaaliturvasta ja hengityssairaan palveluista.
Kokemustietoa, ratkaisuja ja ratkaisuehdotuksia.

Hengitysliiton tutkimushankkeessa selvitettiin astmaa, uniapneaa ja keuhkoahtaumatautia sairastavien kokemuksia sosiaaliturvasta ja hengityssairaiden tarvitsemista palveluista. Nyt selvityksen tulokset on paketoitu käytännönläheiseen raporttiin, josta löytyy paljon kokemustietoa, ratkaisuvaihtoehtoja arjen tilanteisiin ja tietoa, miten Hengitysliitto näissä asioissa vaikuttaa yhteiskunnan päätöksentekoon.

Raportin julkistamistilaisuus on tänään keskiviikkona 27.4. verkossa kello 18.00-19.00 . Tietoa arjessa selviytymisestä, etuuksista ja palveluista sekä kuntoutuksesta ja liikunnasta on jakamassa tutkimuksen tekijä, asiantuntija Sari Mäki Hengitysliitosta.

Raportti on ladattavissa myös tästä linkistä. Jokainen hengityssairauksista kiinnostunut voi ammentaa siitä kokemustietoa, lukuisia vinkkejä miten apua voi hakea ja millaista on saatavilla. Mukana on myös viestejä vietäväksi päättäjille, jotka rakentavat tämän päivän ja tulevaisuuden palveluja.