Juoksevan henkilön jalat tiellä
Julkaistu: 7.6.2022
UutisetLiikunta

Liikkujan Apteekit rohkaisevat liikkeelle

Peräti 80 % työikäisistä ei liiku terveyden kannalta tarpeeksi. Liikkujan Apteekki -konsepti vastaa liikkumattomuuden haasteeseen.

Liikkujan Apteekit kannustavat apteekin asiakkaita liikuntaneuvonnan ja liikuntapalveluiden pariin ja joskus järjestävät jopa omia liikuntatempauksiaan. Esimerkiksi Oulunsalossa lähiapteekki ryhtyi järjestämään kuukausittain kaikille sopivia kävelylenkkejä. Toisinaan lenkeillä on mukana myös Oulun Seudun Hengitysyhdistys. Apteekkariliitto uutisoi aiheesta 3.6.2022.

Liikkujan Apteekki -konsepti on Liikkuva aikuinen -ohjelman, Hengitysliiton, Suomen Apteekkariliiton sekä Liikunnan aluejärjestöjen yhteistyössä koordinoima toimintamalli. Liikkujan Apteekkeja on kaikkiaan yli 200 eri puolilla Suomea.

Opetus- ja kulttuuriministeriö palkitsi 2.12. Hengitysliiton vuosikausia kestäneestä, tavoitteellisesta liikkumisen edistämistyöstä järjestökentällä Liikkuva aikuinen -palkinnolla. Lue Hengitysliiton uutinen aiheesta tästä.