Nainen seisoo vakavana harmaan seinän edessä
Julkaistu: 13.6.2022
UutisetHengityssairaudetHengitysterveysLiikunta

Hengitysliitto julkaisi Minä ja astma -podcastsarjan

Usein oikean kysymyksen esittäminen on avain ratkaisun löytymiseen. Astma on sairaus, jota tilastollisesti sairastaa 10 % väestöstä. Moni sairastuu vasta keski-iän lähestyessä. Voiko selittämättömiin hengenahdistusoireisiin ja toistuviin keuhkoputkentulehduksiin olla syynä astma?

Hengitysliiton 3-osaisessa Minä ja astma -sarjassa pureudutaan arkeen, jossa elämäntavat voivat mennä uusiksi, mutta elämänlaatu pysyy yllä.

Miten elämä muuttuu, kun astma puhkeaa aikuisiällä? Voiko astmaa sairastava parantua? Kuinka paljon astmaan sairastuva joutuu punnitsemaan elämäntapojaan? Muun muassa näitä kysymyksiä pohditaan Hengitysliiton uudessa podcastsarjassa. Aiheista keskustelemassa on sekä astmaa sairastavia että keuhkosairauksien erikoislääkäri. Viimeinen jakso kattaa koko Hengitysliiton astmaoppaan luettuna.

Minä ja astma -podcastsarjaa voit kuunnella Spotifyssa, YouTubessa sekä Hengitysliiton verkkosivuilla. Muista myös Hengitysliiton aiemmin julkaisema Minä ja uniapnea -podcastsarja.