Languages

Apuvälineet & lääkitys

Hengityssairauksien seurantaan ja hoitoon tarvitaan erilaisia laitteita ja mittareita. Tänne on koottu niistä tärkeimmät.

Nämä sivut sopivat erityisesti sinulle, joka ohjaat hengityssairaan lääkitystä ja kuntoutusta.

Jos sinulla itselläsi on hengityssairaus, saat näiltä sivuilta syventävää tietoa kuntoutumisesi tueksi.

Sosiaali- ja terveysministeriö julkaisee opasta Valtakunnalliset lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineiden luovutusperusteet, joka toimii terveydenhuollon ammattilaisten työn ohjeistuksena sekä apuvälineitä tarvitsevien henkilöiden tiedonlähteenä. Lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineiden tarkoituksena on edistää ja tukea ihmisen toimintakykyä. Apuvälinepalvelut ovat osa hoidon ja kuntoutuksen kokonaisuutta ja niiden tulee aina perustua yksilölliseen hoito- ja kuntoutussuunnitelmaan (asiakassuunnitelmaan). Lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineiden tarkoituksena on korjata lääkinnällisin perustein todetun sairauden tai vamman aiheuttamaa toimintakyvyn ongelmaa niin, että asiakas selviytyy päivittäisistä toimistaan.

Lisätietoa apuvälineistä myös Sosiaaliturvaoppaassa ja Terveyskylässä.

Organisation for Respiratory Health in social media

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC